onsdag 25 november 2015

Onsdagen den 2 dec blir det eng-prov och pepparkaksbak

Hej!
På onsdag i vecka 49 har alla i 5B ett nytt engelska-prov. Prov 2 bygger på samma fem grammatiska grundregler som i Prov 1, men jag har fixat till små ändringar i de korta meningarna. Eleverna ska inte lära sig meningarna från förra provet utantill. Med prov 2 kan man däremot visa att grundreglerna sitter lite säkrare!! Prov 1 kommer att delas ut nu fredag. Det är rättat av mig o eleverna har skrivit i de rätta svaren. Provet ska tas med hem, men behöver inte tas med tillbaka!!
Lycka till 5B! Jag tror detta är ett bra sätt att lära sig grammatik! Man lär av sina egna misstag!
Kerstin. 

På onsdag  vid 12.00 kommer Elviras mamma och Sebastians föräldrar hit för att hjälpa till med pepparkaksbaket hela eftermiddagen! Det ska bli så roligt!!!
Under tiden en tredjedel av klassen pysslar i köket, kommer Sabina( vår duktiga bibliotekarie)  att låta 5B fortsätta recensera böcker = läsa nya böcker = ha bokprat med varandra. Lite grand kan jag säkert också vara med på bokläsandet!
Vi testade detta för några veckor sedan. Det var mycket populärt! Denna gången blir det dessutom böcker med jultema. Vi ber också alla elever att ta med en bra bok hemifrån och kunna berätta om den i gruppen!

Att ta med: En bok, en burk, ev ett förkläde och egna pepparkaksmått! 

Deg, kavlar och allt övrigt tar jag hit!   Välkomna till en mysig eftermiddag!! Kerstin