torsdag 5 mars 2015

Veckans ord .... vecka 11


Veckans Ord  vecka  11…………………….till torsdagen den  12 mars.

samtal
utveckling
inom
normal
ändra
effektivt
motivera
omkring
acceptera
friluftsdag


Orden är hämtade ur följande stycke! Läs igenom noga!

Utvecklingssamtal

Mamma och jag har haft samtal med fröken. Vi pratade om min utveckling inom olika ämnen. Den är väl ganska normal.
Men en sak måste jag ändra på. Fröken sa att jag ibland har jag svårt att vara stilla och arbeta effektivt.
Hon försöker motivera mig att sitta still och inta fara omkring så mycket.
 Det måste jag acceptera.
 Men jag längtar till nästa friluftsdag!


OBS!
 Tänk på att till torsdagen ska du också ha läst och svarat med hela meningar på frågor ur Pojken och Tigern!
Ta alltid med böckerna på torsdagen!                    Lycka till! Kerstin.